Continue verbetering staat centraal bij bedrijven die in toenemende mate afhankelijk zijn van it-dienstverlening. Daarom richten it-dienstverleners zich op het leveren van hoogstaande dienstverlening, in termen van verbeterde kwaliteit, lagere kosten, grotere flexibiliteit en hogere snelheid. Maar bij een reactieve aanpak wordt helaas nog te weinig tijd en aandacht besteed aan planning, training, review, onderzoek en samenwerking met de klant. Een proactieve aanpak met effectief servicemanagement levert daarentegen hoge niveaus van dienstverlening en klanttevredenheid. ISO 20000 biedt toetsbare voorschriften die certificering mogelijk maken. ISO 20000 is gebaseerd op een aantal principes van kwaliteitsmanagement, zoals die ook voorkomen in bijvoorbeeld ISO 9001, ISO 27001 en total quality management. Daarmee vormt ISO 20000 de basis voor een ambitieus kwaliteitsniveau waarnaar it-dienstverleners kunnen streven. U leest er hieronder meer over.
De voordelen van het ISO 20000 certificaat
Het ISO 20000 certificaat biedt vele voordelen voor bedrijven die it-services leveren. Door het certificaat te behalen, kunnen bedrijven:
betere prestaties en klanttevredenheid bereiken
een hogere kwaliteit van it-services bieden
hun it-services verbeteren en verhogen
hun it-services beheren op een manier die aan de eisen voldoet
hun kosten verlagen door het verbeteren van de efficiëntie
hun reputatie verbeteren en vertrouwen opbouwen bij hun klanten
Hoe kun je als bedrijf het ISO 20000 certificaat behalen?
Om als bedrijf het ISO 20000 certificaat te behalen, moet het bedrijf een audit laten uitvoeren door een gecertificeerde auditor. De audit omvat een grondige inspectie van de it-servicemanagement processen om te bepalen of deze voldoen aan de eisen van de ISO 20000-standaard. Na de audit moet het bedrijf een verklaring van overeenstemming voorleggen bij een erkende certificeringsinstantie. Als de audit goed verloopt, krijgt het bedrijf het ISO 20000-certificaat.
Meer lezen over it en andere bedrijfsvoering?
Wilt u meer zakelijke blogs lezen ter lering en vermaak? Klik dan op deze link voor een zeer handig overzicht.
We gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te bieden door uw voorkeuren en herhaalbezoeken te onthouden. Door op “Accepteren” te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren terwijl u door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd in uw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor de werking van basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met uw toestemming in uw browser opgeslagen. U heeft ook de mogelijkheid om u af te melden voor deze cookies. Maar het uitschakelen van sommige van deze cookies kan een effect hebben op uw browse-ervaring.
Noodzakelijke cookies zijn absoluut noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Alle cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud, worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op uw website worden geplaatst.
Meer verhalen
Tips voor het kiezen van de juiste airco voor je bedrijfspand
Hoe je jouw webshop kunt optimaliseren voor betere conversies
Hoe je reclamecampagne verbeterd kan worden met drukwerk