januari 25, 2022

SEO marketing resultaat

U heeft een website en u wilt weten waarom er geen bezoekers komen? Dan is het antwoord op deze vraag bijna altijd: “Omdat je geen aandacht besteedt aan SEO-marketing.” SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Als u dit niet heeft gedaan, verschijnt uw website niet op de eerste pagina met zoekresultaten van zoekmachines. Aangezien 9 van de 10 internetgebruikers nooit verder zullen kijken, is een hogere plek erg belangrijk voor je zichtbaarheid. We kunnen verder in deze cijfers duiken om het belang van een bepaalde positie op de eerste pagina te benadrukken. Van alle internetgebruikers die een zoekterm invoeren, slaat slechts 25% de eerste vijf resultaten over. Daarom is het dus zeer belangrijk om daarboven terecht te komen. 

Wat is SEO marketing?

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. SEO staat voor het verbeteren van een website met als doel een hogere ranking in de organische zoekresultaten van zoekmachines te krijgen. Hoe hoger de ranking van een website voor belangrijke zoekwoorden, hoe groter de kans dat gebruikers de website bezoeken. Omdat SEO anders is dan SEA en geen geld per klik kost, is het een duurzame manier om meer website bezoekers te bereiken. Het doel van SEO marketing resulteert in via de natuurlijke zoekresultaten van zoekmachines meer bezoekers naar uw website of webwinkel te trekken. Dit doe je door je website te optimaliseren en hoger te laten ranken in bepaalde zoektermen. Hoe meer mensen je vinden via zoekmachines zoals Google, hoe meer omzet je genereert. Het mooie van SEO is dat de bezoekers die je ermee krijgt ‘gratis’ zijn. U verliest dus geen extra advertentiekosten. Dit betekent dat SEO-activiteiten kunnen zorgen voor duurzame resultaten.

Tips voor SEO marketing

Voordat je een pagina optimaliseert voor een zoekterm, is het handig om te weten of je op die term zoekt. U kunt het Hulpprogramma voor zoekwoorden van Google gebruiken om het in het verleden te vinden, een hulpmiddel om goede AdWords-zoektermen te bepalen. Deze tool is echter al enige tijd vervangen door Google Keyword Planner. Deze principes zijn nog steeds vergelijkbaar, maar ze zijn niet gemakkelijk te gebruiken. Het is echter nog steeds gratis en biedt waardevolle informatie. Om Google Keyword Planner te gebruiken, moet u een Google Adwords-account hebben of maken. Het kost je niets en je hoeft zeker niet te beginnen met het plaatsen van Adwords-advertenties. Mocht het bovenstaande je iets te omslachtig zijn, dan kun je ook op een andere manier meer te weten komen over zoektermen gerelateerd aan jouw website. Ga naar google.nl en typ de zoekterm in. Dan zie je meteen dat Google suggesties toont.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA marketing?

Het grootste verschil tussen SEO en SEA marketing is het tijdsbestek waarin de campagne resultaten oplevert. SEA-evenementen verschenen vrijwel onmiddellijk na het plaatsen in de zoekresultaten. Op het moment dat u de campagne stopt, wordt de campagne echter niet meer weergegeven. SEO content is gericht op de lange termijn. Het kan bijvoorbeeld langer duren om de gewenste resultaten te bereiken, maar deze resultaten zijn duurzaam. Een goede functie bij Google kun je lang behouden en als je deze functie kwijtraakt, kun je weer aan het werk.