oktober 23, 2021

Een flowbot als online versterking

Tegenwoordig leren veel kinderen online. Dit doen ze op de computer of tablet. Studeren, het schrijven van samenvattingen of het maken van een toets. Er staat genoeg informatie op het internet en zelfs de boeken kunnen ze online vinden. Daar naast heb je ook websites die richting het studeren gaan, waar je je samenvattingen kan plaatsen of kopen. Wat is er nou handiger dan een bot die je helpt met het vinden van de juiste pagina of samenvatting?  

Hoe werkt een flowbot? 

Een flowbot simuleert net als chatbot een gesprek met klanten. Maar in plaats van reageren op open vragen, verwijst hij klanten naar het juiste team of geeft hij informatie door zelf multiple-choice vragen te stellen.  De klant krijgt wanneer hij de bot aanspreekt steeds antwoord door middel van een keuzemenu. Op deze manier wordt de klant begeleid door het gesprek.  De kans op eventuele frustratie is hierbij een stuk minder groot, omdat je van tevoren veel minder informatie in hoeft te voeren. Een geval waarbij flowbots erg handig zijn, is het vinden van het juiste aanspreekpunt bij een bedrijf. Een klant kan aangeven of hij contact wilt met support, meer informatie nodig heeft of teruggebeld wil worden.

De voor- en nadelen

Alles heeft natuurlijk zijn voor én nadelen. De voordelen van een flowbot zijn bijvoorbeeld: Altijd beschikbaar, laagdrempelig contact, snel en het constant bijleren. De flowbot verzamelt met de tijd allemaal informatie van alle gesprekken die hij heeft gevoerd. Hierdoor wordt hij slimmer en nog beter! Wat de nadelen kunnen zijn: De bot kan wellicht je vraag niet herkennen omdat hij de spelling niet kent en ze hebben geen emoties. Ze zullen dus nooit een sarcastische opmerking of bijvoorbeeld een grapje herkennen. Chatkracht is gespecialiseerd in het ontwerpen en bouwen van flowbots. Er wordt graag met je gekeken naar de mogelijkheden.