Display advertentie is een optie van een advertentie, maar wat houdt deze optie voor adverteren nou in? Bij display advertentie wordt er meestal gebruikgemaakt van advertenties met beeld zoals een filmpje. Deze online beelden zijn vervolgens zichtbaar op de website van aanbieders en sociale netwerken die te maken hebben met je doelgroep. Display advertentie wordt aangegeven en laten zien op verschillende kanalen in de buurt van je doelgroep en hier wordt veel gebruik van gemaakt. Deze advertentie wordt het meeste gezien op een computer, laptop of telefoon. Maar waarom nou precies een display advertentie? En hoe pak je dit eigenlijk aan? Lees dit artikel zodat je uitgebreid meer informatie over dit onderwerp te weten kunt komen als je hierin geïnteresseerd bent.
Waarom een display advertentie?
Bij een belangrijke advertentie om aan te bieden is een doelgroep erg belangrijk en aantrekkelijk voor mensen om uit te gaan horen. Bij het benutten van informatie is het belangrijk dat je een advertentie probeert te maken die succesvol wordt. Aan de hand hiervan kun je geholpen gaan worden bij het bepalen van doelen en kiezen welke hiervan het beste bij je zouden kunnen passen als organisatie. Display advertenties worden ook doelgericht uitgevoerd en geven meestal een boodschap aan voor je doelgroep op het geschikte moment. Dit gebeurt op het geschikte moment, omdat het dan belangrijk zou kunnen zijn. Hierbij worden campagnes beheerd door bedrijven en kunnen hiermee beginnen met het starten van een goede campagne voor je. Hierbij wordt de doelgroep gebruikt en worden de behoeftes goed hierop aangesloten.
Hoe verloopt de aanpak?
Helemaal aan het begin van elke campagne wordt er een plan gemaakt om hiermee een budget samen te stellen en gerichte content te gaan bepalen. Ook wordt er in overleg bepaald welke campagnes er tot je beschikking zijn voor je. Als je dit goed doet en doet goed is verlopen door een akkoord kun je vaak meteen daarna aan de slag gaan met het opstellen van een campagne binnen een netwerkt. Dit kan bijvoorbeeld via het platform Google Ads zijn. In deze campagne wordt er vaak actief gekeken naar de KPI’s. Dit zijn waardes waarmee je brutowinst kan berekenen of de aantal bezoekers van een website of advertentie. Als dit vervolgens afgerond is, kun je vaak achteraf nog een beoordeling krijgen en worden andere mogelijkheden voor de volgende keer besproken en bekeken. Dit kun je zien als een gezorgd beoordeling over hoe het verlopen is.
Meer verhalen
Maak indruk met bedrukte presentatiewanden
De kracht van content marketing: het creëren van waardevolle inhoud voor jouw publiek